De stichting Pay it Forward ondersteunt projecten van scholen en trainingen. Daarnaast initiëren en coördineren wij ook zelf projecten. De stichting is ontstaan uit een training Inspirerend Leiderschap (Gandhi-cursus) van Corinor in Breda. Sindsdien ondersteunt de stichting alle Gandhi-projecten, naast andere initiatieven. Hieronder een samenvatting van de meest recente evenementen. Via Facebook kun je vaak meer vinden over de specifieke teams.

Just a Perfect Day (Next Levels, december 2018)

Het hebben van een dak boven je hoofd is voor ons Nederlanders bijna vanzelfsprekend. Ondanks dat het in Nederland bij wet verboden is dat minderjarige kinderen dakloos zijn, is voor meer dan 900 gezinnen in Nederland deze basisbehoefte helemaal niet zo vanzelfsprekend. Op 2 december 2018 organiseert Next Levels voor dakloze kinderen en hun gezin Just a Perfect Day, zodat zij even, al is het maar één dag, hun dagelijkse zorgen kunnen vergeten. Via onderstaande link vind je meer informatie: https://www.facebook.com/justaperfectday2018/.

Leuke dingen doen (JUZT do it!, december 2017)

Kinderen en jongeren kunnen bij Juzt Pleegzorg crisisopvang terecht, als de thuissituatie zodanig is dat het kind moet worden opgevangen in crisis opvang. Deze jongeren hebben al veel meegemaakt en kunnen een positieve impuls goed gebruiken om de juiste keuzes in hun eigen leven te maken. ‘JUZT do it’ organiseerde een gave dag met allerlei sporten, workshops, make-up, een uitje naar trampolinepark Cross Jumps, etc. Het beviel zo goed, dat er een vervolg aankomt, waarbij de kids zelf een rol krijgen in de organisatie.

Een dag zonder zorgen (Grand Wonders, december 2017)

Actieve winterfun voor KOPP-kinderen (Kinderen van Ouders met Psychiatrische Problemen). Dat is wat het team van Grand Wonders organiseerde op hun dag in het Skidome in Rucphen. Sportwagens, karaoke, worshops, spelletjes, schminken, en natuurlijk heel veel winterfun. Wat hebben ze genoten!

Zorgeloos Genieten (Make It Happen, mei 2017)

Ruim 200 mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank in Zeeland zijn met bussen opgehaald en konden genieten van een volledig verzorgde dag, vol leuke activiteiten. Aan het eind van de middag gingen ze bepakt en bezakt weer naar huis. Met als klap op de vuurpijl een wensenboom. Zo veel mogelijk ingediende wensen worden de komende maanden vervuld.

Vier je leven (december 2016)

Een dag van gezelligheid en verbinding voor gezinnen waarvan een gezinslid een ernstige ziekte heeft, of heeft gehad. Samengevat: liefde, lol, lotgenoten, leerzaam. Veel plezier met elkaar, en leren van elkaars ervaringen om er samen sterker uit te komen.

Plezierdag (Happy Funk, mei 2016)

De Plezierdag voor Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen (AMV) onder het motto ”je straalt bij plezier”. Kinderen en jongeren onder de 18, die zonder ouders als vluchteling in Nederland verblijven. Mauro was zo’n bekende AMV-er. Ondanks zijn jarenlang verblijf in Nederland moest hij op zijn 18de verjaardag toch ons land uit. Happy Funk gaf 328 AMV kinderen een stralende dag!

Winterfeest (Happy Spirits, december 2015)

Een winterfeest voor ruim 300 kinderen die het zo nodig hadden, om verschillende redenen. Ze kwamen via AZC, Leger des Heils, Voedselbank, en andere instellingen en tehuizen. Een mooie dag, met als klap op de vuurpijl een wensenboom waarvan in de tijd erna steeds meer vervuld werd.

FunFest (Give Events , december 2015)

250 vluchtelingen werden getrakteerd op een groot feest met allerlei activiteiten. De vluchtelingen konden zich uitleven op badminton, knotsbal, klimmen en bossaball. Ook was er een workshop graffiti spuiten en werd er gedanst onder leiding van Anthony Benjamin, choreograaf van So You Think You Can Dance.

Brand New Day, mei 2015)

Familiepark Drievliet was de plaats voor ruim 300 mensen die rond de armoedegrens leven. Zij kregen een geheel verzorgde dag, met na afloop allerlei mooie cadeaus, zoals kleding, speelgoed, boeken, tot zelfs enkele laptop computers.

Zintuigenfestival (Diamonds on Fire, december 2014)

Visueel beperkte en blinde kinderen tot 14 jaar en hun gezin werden in het zonnetje gezet tijdens een geheel verzorgde dag met zintuig-prikkelende activiteiten. Ook waren er andere activiteiten, zoals muziek, dans, knutselen, tai chi, zelfverdediging, etc.

Prachtdag (Pracht Puur Kracht, juni 2014)

Een Prachtdag voor kinderen die leven in verborgen armoede onder het motto “Vier het feestje van je leven!” Zie ook de website: www.prachtpuurkracht.nl

Wintercircus (Rise & Shine, december 2013)

Samen met hun ouders wacht kinderen van uitgeprocedeerde asielzoekers het moment om te worden uitgezet. Voor de kinderen betekent dit dat ze ‘terug’ worden gestuurd naar een land dat vaak volledig vreemd voor ze is. Rise & Shine heeft voor wil voor de kinderen in asielzoekerscentrum Katwijk een wintercircus georganiseerd. Een onvergetelijke dag waarop ze weer even kind kunnen zijn en niet aan alle problemen hoeven te denken.

Juzt Do It (Feelings United, juni 2013)

Een talentendag voor kinderen en jongeren in crisisopvang van Juzt Pleegzorg. Kinderen kunnen bij Juzt Pleegzorg terecht, als één of beide ouders ziek zijn en niet meer voor de kinderen kunnen zorgen. Deze jongeren hebben al veel meegemaakt en kunnen een positieve impuls goed gebruiken om de juiste keuzes in hun eigen leven te maken. Feelings United gaf deze kinderen en jongeren een onvergetelijke dag met fantastische talentenshow, workshops en activiteiten.

Superdag (Yes We Can, december 2012, 2013, 2014)

Een fantastische dag in Madurodam voor 500 chronisch zieke kinderen met hun ouders en broertjes/zusjes. Afleiding van wat ze normaal zó bezig houdt. Volledige verzorging met allerlei bezigheden en entertainment voor kinderen en ouders in het park van Madurodam (Den Haag).

Firework (juni 2012)

Jongeren in een gezinsvervangend huis zijn in het zonnetje gezet. Een feestelijke dag met diverse activiteiten en workshops

Sinterklaas bij de Thomashuizen (Viva la vida, december 2011, 2012)

Thomashuizen zijn een woonvorm voor mensen met een verstandelijke beperking. Viva la vida heeft de bewoners van acht Thomashuizen in Brabant naar één locatie gebracht en ze een heerlijke dag bezorgd. 120 Mensen lekker laten knutselen, spelletjes, lunchen en een heus Sinterklaasfeest, mèt cadeaus!

LeukeDingenDag (La Vie, regelmatige events sinds 2011)

Dit team organiseert regelmatig de LeukeDingenDag: een dag waarop de kinderen kind kunnen zijn en mee kunnen doen met leuke activiteiten die voor de meeste onder ons zo gewoon zijn. Circa 350-500 kinderen en hun begeleiders krijgen een geheel verzorgde verwendag. De focus is op vooral kinderen die wonen in pleeggezinnen, pleeghuizen, gezinsvervangende huizen en instellingen. Stichting Pay It Forward heeft La Vie begeleid van 2011 tot 2013. Sinds 2014 heeft La Vie een eigen stichting met nog meer LeukeDingenDagen. Zie ook de website: www.leukedingendag.nl